dimarts, 3 d’abril del 2012

Organitzar les vesprades: després de les classes

Aquesta activitat la podem aplicar amb els nostres fills a partir del 3 anys.

L’objectiu és organitzar les tasques dels xiquets després de l’horari escolar.
És molt important organitzar les feines i les activitats dels nostres fills durant les vesprades després de l’horari escolar. De vegades, ens trobem amb dificultats perquè els nostres fills i filles duguen a terme algunes obligacions com fer els deures, estudiar, etc. Aquestes obligacions s’han de combinar amb temps d’oci i, a més, és molt aconsellable que practiquen algun esport. 

Una manera d’ajudar-los a ells i a nosaltres com a pares i mares és fer un compromís entre les dues parts: fills/filles – pares/mares. Igual que l’altre dia us proposàvem un horari per organitzar els matins, hui volem que proveu fer un horari en el qual queden estipulades les hores i la durada de cada activitat que fan durant la vesprada. Els xiquets s’han de comprometre a complir aquest horari i els pares es comprometen amb ells a donar-los una recompensa. Volem ressaltar (com ja hem dit en altres ocasions) que no es recomanen les recompenses materials, és a dir, els premis han de ser coses com:
  • fer alguna cosa junts (anar al cinema, anar a passar el dia a algun lloc que els agrade, etc.),
  • deixar-los jugar un ratet amb l’ordinador, videojocs, o allò que els agrade,
  • anar a casa d’algun amic, etc.

Aquest horari es pot penjar a l’habitació del xiquet/a perquè estiga en tot moment visible. D’aquesta manera el nostre fill no ens pot dir mai que no és l’hora de fer els deures ja que està marcat.
A continuació mostrarem l’exemple d’un horari fictici. També inclourem una plantilla d’un horari en blanc, així com dibuixos que ens poden servir per fer-lo.


Es necessari crear uns hàbits de feina en els xiquets. De vegades és millor fraccionar el temps de dedicació als deures i a l’estudi. Hi ha xiquets que es cansen amb facilitat i no aconsegueixen estar concentrats molta estona. En aquestos casos és preferible intercalar moment d’oci o esport entre les hores de feina asseguts. 

Exemple: estar mitja hora estudiant o fent els deures, descansar uns deu minuts aproximadament i després continuar amb la feina.
Per als més majors es pot escriure o posar fotografies de les accions que s’hagin de realitzar buscant imatges que els agraden. Per exemple: si practiquen futbol, buscarem la foto del seu jugador preferit.


Esta activitat està extreta del llibre “Activitats de tutoria per a les famílies” del CEIP Puig d’en Valls (Eivissa), on els dibuixos són de Toni Marí Marí “Tirurit” (Eivissa) i la coordinadora és Elena Garcia Morell.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Entrades relacionades

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...